Surprise me! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Danielle Gessel - WaarBenJij.nu Surprise me! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Danielle Gessel - WaarBenJij.nu

Surprise me!

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

16 Mei 2016 | Portugal, Lissabon

Hallo allemaal,
Ik heb maar besloten om zoveel mogelijk een reisverslag bij te houden. Ookal ben ik maar 9 dagen weg ;) iedereen is zo nieuwsgierig hoe het gaat en waar ik heen ging!

De meeste van jullie weten vast wel dat dit mijn eerste keer vliegen was. Dussss ja, ik heb ook vrij veel foto's van de lucht gemaakt ;)

Ik moet zeggen dat ik helemaal niet gespannen was toen we naar het vliegveld gingen, ook omdat ik geen verwachtingen ervan had. Pas toen ik de bestemming wist stond ik daar van: ja wat nu..

Eenmaal in het vliegtuig had ik wel hele lieve mensen bij mij zitten die mij alles uitlegde, en waarbij ik ook mee mocht lopen nadat we geland waren. We moesten immers onze handbagage terug zien te vinden, omdat die bij de ruimbagage moesten. Ze hebben me heel lief mee genomen en op mij gelet of ik wel achter hun liep. Die man heeft voor mij gekeken waar ik zat, wat ik tegen de taxichauffeur moest zeggen, en wat ik écht moest zien. Hij heeft namelijk 20 jaar in Lissabon gewoond.

Ook de taxichauffeur was aardig, voor zover het kan. Het is natuurlijk heel anders dan in Nederland, en ze doen daar dus gewoon alles onder het rijden. Navigatie instellen, achterom kijken en praten ipv op de weg letten, en dat soort dingen. Ook kennen ze niet echt 2 baans wegen, het is gewoon 1 grote weg, en de markeringen zijn vervaagd. Dus iedereen rijdt gewoon half op 2 banen, dan weer 3 auto's naast elkaar, dan loopt iedereen weer te toeteren en gaan zelfs de taxichauffeurs asociaal inhalen. Ja, heel anders dan in Nederland. Het is wel grappig om te zien, tegen elkaar doen ze heel asociaal in het verkeer, maar zodra ze een ambulance horen, gaat ook gelijk iedereen aan de kant van de weg staan, en ligt het hele verkeer plat zodat de ambulance er door kan.

Ook de wegen zelf zijn nou niet erg mooi. Het zit vol gaten en kuilen, en het lijkt eerder een of andere achtbaan dan een weg :) het is wel mooi om te zien dat de wegen echt uit het niets stijl omhoog gaan. In plaats van gelijkelijk aan, moet je hier echt met volle vaart aan komen scheuren omdat je anders niet boven komt. Is ook meteen goed voor m'n spieren!

In het hostel ben ik erg vriendelijk ontvangen. Ze hebben me alles uitgelegd en laten zien. Ook hebben ze een aantal tours waarvoor je je in kan schrijven, en kun je bij hun gewoon eten bestellen.
Een drankje is daar ook goedkoop, ik betaal voor 330ml maar 1 euro! Moet je in NL eens proberen haha

Ook mijn kamergenoten zijn vriendelijk, 4 van de 5 vertrekken vandaag weer. Dus nu maar zien wat ik er weer voor terug krijg!

In het hostel zelf heb ik ook al aardig wat mensen gesproken, en die zijn allemaal erg enthousiast over mijn trip! Ze willen er alles over weten haha.
Tevens geloven ze niet dat ik Nederlands ben, want ik klink volgens hun als een echt Engels persoon ipv iemand met een Nederlands accent. Dat is wel fijn om te horen!

Heb al mensen ontmoet uit Texas, Manchester, Kaapstad en noem het maar op, er zijn hier mensen van over de hele wereld, met elk een ander soort reis!

De etenstijden zijn ook nog een geval apart. Zo is ontbijt hier van 08:30 tot 10:30, lunch van 12:30 tot 14:30 en avondeten van 19:30 tot 22:30!

Dat is wel even wennen, ook omdat het hier een uur eerder is dan in NL :)

Ik ga nu wat te eten zien te scoren, bye!!

PS: foto's komen nog!

  • 16 Mei 2016 - 11:23

    Ria De Oude:

    Hallo Daantje,
    Fijn dat je het al zo fijne indruk hebt, nu begint het genieten, grappig van je accent, geniet ervan en eet niet teveel, haha
    groetjes van je nieuwsgierige buurvrouw

  • 16 Mei 2016 - 20:53

    Gabi:

    Hi Daniëlle,

    So glad your plane journey and the first day was a success, that sets the tone for the whole holiday.

    I am surprised you don't have a Scottish accent, hee hee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Danielle

Actief sinds 16 Mei 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 2234

Voorgaande reizen:

15 Mei 2016 - 23 Mei 2016

Surprise me!

Landen bezocht: